שאל שאלה

ביקרת באתר שלנו ועדיין יש לך שאלות? אתה מוזמן לפנות אלינו בכל עת

יעוץ והכוונה הניתנים שלא במסגרת פתיחת שירות אינם מהווים תחליף לבדיקה או לייעוץ אצל רופא ואינם בגדר "אבחנה רפואית" או "חוות דעת רפואית".
בכל מקרה של בעיה דחופה, מקרה חירום או מצב מצוקה (גופני או נפשי), יש לפנות לקבלת טיפול רפואי אצל הרופא המטפל, לחדר מיון בבית חולים קרוב או למגן דוד אדום.

פתח שירות

קראת על השירותים שלנו ואתה מעוניין לקבל שירות? נשמח לעזור

 

Share

תנאי שימוש למערכת שיחת הווידאו

שימ/י לב: המידע המופיע על מסך המחשב שלך עלול להיחשף לעיני הסובבים, ובכלל זה בני משפחה ו/או כל אדם אחר המצוי בקרבתך בעת השימוש במערכת.

 

בתום השיחה במערכת מוטלת על המשתמש/ת אחריות בלעדית להסיר את המידע, ו/או את נתוני הזיהוי, ו/או כל נתון אחר, אשר עלול לאפשר גישה למידע ו/או לשירות למי שאינו מורשה לכך. אני פוטר/ת בזאת את מדיקס מכל אחריות ו/או חבות בגין אי־ביצוע הסרה כאמור.

close
דף הביתסיפורים אישייםהצלת חייםהתגובה המהירה הצילה את לילי

התגובה המהירה הצילה את לילי

דצמבר 2009
 
לילי (62) סבלה במשך שנים מפסוריאזיס ארטריטיס (Psoriatic Arthritis, מחלת עור המשלבת פגיעה במפרקים), אבל סירבה להמלצות הרופאים על טיפול בתרופה methotrexate. התרופה אמורה לעצור את התקדמות המחלה, אבל לילי בדקה באינטרנט ונבהלה מתופעות הלוואי האפשריות. היא כל כך חששה שהתרופה תגרום לה בעיות בכבד, עד שהחליטה על דעת עצמה להתעלם מעצת הרופא ולא לקחת אותה.
 
במשך שלוש שנים הכל היה נפלא. כלום לא כאב ולילי הרגישה מצוין. עד שלפני שנה וחצי חזרו הכאבים במפרקים. לילי, חובבת הרפואה המשלימה, פנתה למדקר סיני. "אני מאוד מאמינה ברפואה המשלימה. הוצאתי המון כסף על דיקור. אבל, האמת שהטיפול היה עוזר לי ליום אחד ואז הכאבים חזרו", היא מספרת, "אפילו המדקר המליץ לי לשלב גם טיפול קונבנציונלי".

הכאבים לא נתנו ללילי מנוח. "פעמיים ביום לקחתי נורופן", היא אומרת. היא החליטה להיעזר בשירותי מדיקס. המנהל הרפואי האישי שהוצמד ללילי האזין בקשב לכל תלאותיה, ושיכנע אותה להיפגש עם רופא מומחה, אחד הראומטולוגים המובילים בארץ. התסריט שנפרש בפניה לא היה אופטימי – "אם לא תקחי את התרופה, את עלולה למצוא את עצמך בסופו של דבר בכיסא גלגלים ולהזדקק לניתוח", נאמר לה.
 
לילי החליטה לנסות את הדרך הקונבנציונלית. היא לקחה את הכדורים במשך חודש, ואז יום אחד קיבלה פתאום כאב ראש חזק. "כשחזרתי הביתה, חשתי פרפור משונה בלסת. חשבתי שזה כלום הייתי בטוחה שזה מהכדורים". ובכל זאת, מימי פנתה שוב לצוות במדיקס שמרכז את הטיפול בה.
 
"כשהגעתי למדיקס", משחזרת לילי, "הורו לי לא לחכות שנייה ולמהר למיון. הם חשדו שזה עלול להיות סימן לאירוע מוחי". עוד בטרם הספיקה לילי להגיע למיון של איכילוב, כבר חיכה שם פקס ממדיקס המכין את הצוות הרפואי לקראת הפציינטית החדשה.
 
בבדיקות שנערכו ללילי התגלה בראשה גידול שפיר. הרופאים קבעו שיש לנתח מיידית. לילי, שכבר הבינה שהיא לא עושה אף צעד בלי המנהל הרפואי האישי שלה, פנתה מיד למדיקס. "האם לעשות את הניתוח באיכילוב? האם הרופא המנתח מיומן מספיק? האם יש אופציה אחרת?" היא ביקשה לדעת.

"ברגע שבמדיקס נתנו לי את האישור ואמרו לי ללכת על איכילוב ועל הרופא, נרגעתי. אני סומכת עליהם ב-100%", מספרת לילי.
 
היא הלכה לניתוח בתחושת ביטחון, וההתאוששות אכן הייתה מופלאה. תשעה ימים אחרי הניתוח לילי כבר הייתה בבית. "במדיקס היו נהדרים, הם ליוו אותי בכל שלב ושלב. מדי יום הם התקשרו אליי, עקבו אחרי החלמתי ואפילו התייצבו בחדר ההתאוששות מיד אחרי הניתוח".
 
כמה חודשים אחרי הניתוח  לילי החליטה לחזור גם לטיפול נגד דלקת המפרקים שלה, ומקווה לטוב.
היא מרגישה שאילולא פנתה למדיקס הכל היה נגמר אחרת. "זה הדבר הכי טוב שקרה לי. אם לא הייתי נעזרת בשירות של מדיקס, הייתי בטח ממשיכה בדיקור הסיני לכאב במפרקים ולא הייתי מייחסת שום חשיבות לפרפור בלסת. הם פשוט הצילו את החיים שלי".
 
* שמות המטופלים שונו על מנת לשמור על פרטיותם
 
* שמות המטופלים שונו על מנת לשמור על פרטיותם