שאל שאלה

ביקרת באתר שלנו ועדיין יש לך שאלות? אתה מוזמן לפנות אלינו בכל עת

יעוץ והכוונה הניתנים שלא במסגרת פתיחת שירות אינם מהווים תחליף לבדיקה או לייעוץ אצל רופא ואינם בגדר "אבחנה רפואית" או "חוות דעת רפואית".
בכל מקרה של בעיה דחופה, מקרה חירום או מצב מצוקה (גופני או נפשי), יש לפנות לקבלת טיפול רפואי אצל הרופא המטפל, לחדר מיון בבית חולים קרוב או למגן דוד אדום.

פתח שירות

קראת על השירותים שלנו ואתה מעוניין לקבל שירות? נשמח לעזור

 

Share

תנאי שימוש למערכת שיחת הווידאו

שימ/י לב: המידע המופיע על מסך המחשב שלך עלול להיחשף לעיני הסובבים, ובכלל זה בני משפחה ו/או כל אדם אחר המצוי בקרבתך בעת השימוש במערכת.

 

בתום השיחה במערכת מוטלת על המשתמש/ת אחריות בלעדית להסיר את המידע, ו/או את נתוני הזיהוי, ו/או כל נתון אחר, אשר עלול לאפשר גישה למידע ו/או לשירות למי שאינו מורשה לכך. אני פוטר/ת בזאת את מדיקס מכל אחריות ו/או חבות בגין אי־ביצוע הסרה כאמור.

close
דף הביתמידע רפואישינוי בטיפולמידע רפואיאיך טלפון יכול לעזור לחולה סרטן?

איך טלפון יכול לעזור לחולה סרטן?

22/02/2015 | מאת: הצוות הפסיכו־סוציאלי

חולי סרטן לא תמיד יכולים להגיע לטיפול פסיכולוגי. אבל, מתברר שגם שיחות טלפוניות יכולות לעשות את העבודה. אז תן לאצבעות ללכת במקומך

גילוי של מחלת סרטן הוא אירוע טראומטי לחולים ולבני משפחותיהם. על פי מחקרים, כמחצית מחולי הסרטן סובלים בעקבות האבחנה מקשיים נפשיים, ובעיקר דיכאון וחרדה. לכן, החשיבות של תמיכה חברתית וליווי פסיכו־סוציאלי בתקופה זו היא משמעותית ביותר. 
 
יתרה מזאת, מחקרים מבוקרים רבים בשנים האחרונות מעידים על קשר חזק בין חוסן נפשי להארכה משמעותית בתוחלת החיים. אחד המחקרים המפורסמים מצא שנשים עם סרטן שד שהשתתפו בטיפול קבוצתי האריכו ימים בממוצע שנה וחצי יותר מכאלו שלא. מחקר אחר חישב ומצא כי הסיכון לתמותה של חולי מלנומה שעברו טיפול פסיכולוגי ירד פי 7 ב-6 השנים שאחרי הטיפול, לעומת חולים שלא קיבלו טיפול כזה. 
 
למרבה הצער, לעתים קרובות יוצא שדווקא בתקופה שבה העזרה כה נחוצה, חולי הסרטן אינם מקבלים אותה, וזאת מכמה סיבות:
 
  1. האינטנסיביות של הטיפול הרפואי במחלת הסרטן אינה מותירה זמן פנוי.
  2. מצבו הגופני של המטופל אשר לא מאפשר לו לצאת מהבית.
  3. מחסור בכוח אדם מתאים ועומס בבתי החולים ובמרפאות בקהילה.
אחד הפתרונות המועילים, שמשתמשים בו גם במדיקס, הוא תמיכה באמצעות הטלפון. שיחות טלפוניות יכולות להוות טיפול בפני עצמו או, בתקופה שבה החולים אינם מסוגלים להגיע לטיפול מפאת מצבם הגופני או כל סיבה אחרת, שלב ביניים במהלך טיפול פנים מול פנים או לקראת טיפול כזה.
 
כלי אחר שלקוחות מדיקס יכולים להשתמש בו הוא שיחה טיפולית באמצעות וידאו צ'ט. שיחה כזאת מאפשרת למטפל לראות את המטופל ובכך מעניקה לו כלי נוסף כדי לאמוד את מצבו הפיזי והנפשי. שיחת הווידאו גם נותנת לשני הצדדים תחושה שהם במפגש פנים מול פנים, שגם אם הוא וירטואלי, הוא פרטי ואינטימי.
 
בשיחות מתמקדים בדרך כלל בתחושה הכללית של המטופל, בקשיים הנפשיים, בקונפילקטים בין אישיים, בנושאים הקשורים לטיפול ובגיוס תמיכה חברתית. היתרון של המטפלים במדיקס הוא שהם מצויים גם במצב הרפואי של המטופל ועוקבים אחריו מקרוב, תוך שיתוף פעולה מלא עם הרופאים כחלק מצוות הליווי הרפואי האישי.
 
מחקר שפורסם לפני מספר שנים בחן את יעילותו של הטיפול הפסיכולוגי הטלפוני לחולי סרטן בבית חולים בניו יורק. הטיפול כלל מעקב אחר התפקוד הפסיכוסוציאלי של המטופל, התמיכה הנפשית, העידוד להיענות לטיפול הרפואי ועוד. 
 
התברר כי מעבר להקלה הנפשית, התמיכה הטלפונית עשויה להפחית את הצורך בביקורים במרפאה, שימוש מיותר בתרופות ואשפוזים. גם שיעור שביעות הרצון בקרב המטופלים הייתה גבוהה ביותר. משתתפי המחקר סיפרו שהטיפול עזר להם וכי נעשו פתוחים יותר לרעיון של טיפול פסיכולוגי, מכיווון שהפכו מודעים יותר לבעיות שלהם.
 
לכן, למרות תחושת הריחוק וחוסר האינטימיות שעלולה להתעורר אצל מטופלים כאשר מציעים להם טיפול טלפוני, כדאי לדעת שמדובר בטיפול אישי, זמין ומועיל.
 
מפרצת באבי העורקים - הרוצח השקט
מפרצת באבי העורקים - הרוצח השקט
מהי מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD)?
מהי מחלת ריאות חסימתית כרונית (COPD)?
שימור פוריות  - החיים אחרי הטיפול בסרטן
שימור פוריות - החיים אחרי הטיפול בסרטן