שאל שאלה

ביקרת באתר שלנו ועדיין יש לך שאלות? אתה מוזמן לפנות אלינו בכל עת

יעוץ והכוונה הניתנים שלא במסגרת פתיחת שירות אינם מהווים תחליף לבדיקה או לייעוץ אצל רופא ואינם בגדר "אבחנה רפואית" או "חוות דעת רפואית".
בכל מקרה של בעיה דחופה, מקרה חירום או מצב מצוקה (גופני או נפשי), יש לפנות לקבלת טיפול רפואי אצל הרופא המטפל, לחדר מיון בבית חולים קרוב או למגן דוד אדום.

פתח שירות

קראת על השירותים שלנו ואתה מעוניין לקבל שירות? נשמח לעזור

 

Share

תנאי שימוש למערכת שיחת הווידאו

שימ/י לב: המידע המופיע על מסך המחשב שלך עלול להיחשף לעיני הסובבים, ובכלל זה בני משפחה ו/או כל אדם אחר המצוי בקרבתך בעת השימוש במערכת.

 

בתום השיחה במערכת מוטלת על המשתמש/ת אחריות בלעדית להסיר את המידע, ו/או את נתוני הזיהוי, ו/או כל נתון אחר, אשר עלול לאפשר גישה למידע ו/או לשירות למי שאינו מורשה לכך. אני פוטר/ת בזאת את מדיקס מכל אחריות ו/או חבות בגין אי־ביצוע הסרה כאמור.

close
דף הביתבלוגמה שחשוב זה מה שבפנים – טיפים לקריאת תוויות מזון בתזונה נטולת גלוטן

מה שחשוב זה מה שבפנים – טיפים לקריאת תוויות מזון בתזונה נטולת גלוטן

26/08/2018 | מאת: צוות מדיקס
מה שחשוב זה מה שבפנים – טיפים לקריאת תוויות מזון בתזונה נטולת גלוטן
ההחלטה לדבוק בתזונה נטולת גלוטן יכולה להיות מפחידה ומאתגרת בהתחלה. בין אם ההחלטה נובעת מסיבה בריאותית או סיבה אחרת, היכולת לזהות רכיבים בתוויות מוצרי מזון הינה גורם חשוב בתחזוקת תזונה בריאה ללא גלוטן. להלן חמישה טיפים שיעזרו לכם לעשות בחירות חכמות:
  1. "נטול-חיטה" זה לא בהכרח נטול גלוטן – לרוב, תווית מזון הנושאת את המושג "נטול-גלוטן" מותאמות עם הנחיות לתזונה ללא גלוטן, כלומר שאינו מכיל דגנים כמו חיטה או שעורה.
  2. חיטה איננה המקור הבלעדי לגלוטן – הימנעו מכל מוצר המכיל את אחד ממקורות הגלוטן המובהקים, הכוללים בין השאר חיטה, שעורה, שיפון, בורגול, קוסקוס, כסמין, סולת ומצה. שיבולת שועל מוגדרת כנטולת גלוטן אם כי לרוב היא גדלה לצד חיטה ולכן עלולה להכיל שאריות גלוטן. מומלץ לקנות רק שיבולת שועל שאושרה כנטולת גלוטן, כיוון שאותה מגדלים לא בקרבת חיטה.
  3. רשימת אלרגנים – על מוצרי מזון ארוזים מופיעה לרוב רשימת רכיבים אלרגנים כמו חלב, ביצים, סויה, אגוזים וחיטה. זו יכולה להיות אינדיקציה מהירה מאילו מוצרים כדאי להימנע.
  4. טבעי זה בריא – פירות וירקות טריים הם כמובן בריאים, ולרוב מהווים את האפשרות הבטוחה ביותר בהשוואה למזון ארוז היות שאינם מעובדים, אינם מכילים גלוטן או מכילים רכיבים נסתרים נוספים. בנוסף, הם מכילים נוטריינטים טבעיים המועילים לגופנו. תזונה מאוזנת של מזון מלא וטרי מציעה ערך רב מלבד היותה נטולת גלוטן.
  5. סכנות נסתרות – תרופות ללא מרשם עלולות להכיל גלוטן. לכן חשוב ליידע את הרופא והרוקח במגבלות התזונתיות שלנו. חשוב לשים לב למוצרי קוסמטיקה, משחות שיניים, סבונים, שמפו וקרם לחות מכיוון שחלקם מכילים חיטה או שיבולת שועל. אמנם גלוטן לא נספג ישירות דרך העור, אך מגע אוראלי עלול להיות בעייתי.