שאל שאלה

ביקרת באתר שלנו ועדיין יש לך שאלות? אתה מוזמן לפנות אלינו בכל עת

יעוץ והכוונה הניתנים שלא במסגרת פתיחת שירות אינם מהווים תחליף לבדיקה או לייעוץ אצל רופא ואינם בגדר "אבחנה רפואית" או "חוות דעת רפואית".
בכל מקרה של בעיה דחופה, מקרה חירום או מצב מצוקה (גופני או נפשי), יש לפנות לקבלת טיפול רפואי אצל הרופא המטפל, לחדר מיון בבית חולים קרוב או למגן דוד אדום.

פתח שירות

קראת על השירותים שלנו ואתה מעוניין לקבל שירות? נשמח לעזור

 

Share

תנאי שימוש למערכת שיחת הווידאו

שימ/י לב: המידע המופיע על מסך המחשב שלך עלול להיחשף לעיני הסובבים, ובכלל זה בני משפחה ו/או כל אדם אחר המצוי בקרבתך בעת השימוש במערכת.

 

בתום השיחה במערכת מוטלת על המשתמש/ת אחריות בלעדית להסיר את המידע, ו/או את נתוני הזיהוי, ו/או כל נתון אחר, אשר עלול לאפשר גישה למידע ו/או לשירות למי שאינו מורשה לכך. אני פוטר/ת בזאת את מדיקס מכל אחריות ו/או חבות בגין אי־ביצוע הסרה כאמור.

close
דף הביתבלוגלשבת? לקום!

לשבת? לקום!

לשבת? לקום!

אנחנו מציעים לקרוא את הפוסט הזה בעמידה. ישיבה תעשה לכם רק רע

אתם יושבים? טוב, חבל, כי כיסאות הם קטלניים. טוב, לא ממש הכיסאות, אבל הישיבה שלנו עליהם. 
 
את רוב שעות הערות שלנו, כ-13 שעות ביום, אנחנו מבלים בישיבה – במשרד, מול הטלוויזיה, באוכל או בדייט.
 
18 מחקרים שישבו טוב על הנושא ב-16 השנים האחרונות, וסקרו יותר מ-800 אלף איש, מזהירים מפני התנוחה המועדפת עלינו. מאמר שפורסם במגזין Sceintific American טוען כי על פי המחקרים, ישיבה במשך חצי יום מכפילה את הסיכון לסוכרת ולבעיות קרדיו-וסקולריות. באחד המחקרים, שכלל 8,800 נבדקים, עלה כי אלה שצפו בטלוויזיה יותר מ-4 שעות ביום היו בסיכון למוות מכל סיבה שהיא ב-46% יותר בהשוואה לכאלה שהסתפקו בצפייה של לכל היותר שעתיים ביום.
 
מה רע בלשבת? גוף האדם לא נועד להתבטל. העדר תנועה מאט את המטבוליזם, מפחית את כמות המזון שהופך לאנרגיה ובכך מוביל להצטברות של שומן,  להשמנת יתר ולרשימה ארוכה של מחלות – מחלות לב, סוכרת, דלקת פרקים ועוד. גם אם אתם רזים, לא כדאי שתשבו. ישיבה לאחר ארוחה, למשל, גורמת לעליות חדות ברמת הסוכר בדם.
 
בדרך כלל אנחנו נוהגים לייחס את בעיות הבריאות הללו להשמנה, ולא לישיבה. אבל, ישיבה היא לא פחות הרסנית ולעומת זאת קל יותר לשנות אותה. אתם יכולים לקיים ישיבות-הליכה, לקרוא מיילים בעמידה, ללכת לחדר של עמית במקום לשלוח לו מייל, לדבר בטלפון תוך כדי הליכה ועוד.
 
טפחו לעצמכם כל השכם, אם קראתם את הפוסט הזה בעמידה. אם לא, קומו!